<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d22707767\x26blogName\x3d:::+iTiSjAn03+-+InTeRnShIp+sToRy+:::\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://itisjan03.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://itisjan03.blogspot.com/\x26vt\x3d4886897831831432135', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


bilik itu berbunyi lagi....

date : 4april2006
time : 4 lebih2 sket
mood : kenyang...alhamdulillah..br pas mkn

09:45 am..
bilik 1-"jiwa rasa gelora...kasih pada teruna...bukan kerna intan permata,kerna budi bahasa"
bilik 2- tiada bunyi, suara malahan lampu tidak terpasang...

10:30 am..
bilik 1-"siapa bilang gadis melayu tak menawan, tak menarik hati,tiada bandingan.."
bilik 2-"cindai lah mana tidak berhias,jalin nya lalu,rentak beribu..."

12:55 pm..
bilik 1-senyap sunyi
bilik 2-kedengaran suara beberapa wanita sedang bergembira dgn gelak tawa yg bersiri...

02:20 pm..
bilik 1-"kau kekasih awal dan akhir..kau kekasih..."
bilik 2-"malaysia"...(xclear sebutan).."maju, makmur"...(xclear lagi skali)

03:40 pm..
bilik 1-seorang lelaki muda berkemeja biru cerah keluar sambil dgn tergesa-gesa,membawa beberapa fail..
bilik 2-beberapa wanita lingkungan umur 25-45 tahun keluar sambil mengesap peluh dan mekap..

05:30 pm..
bilik 1-senyap sunyi tanpa sebarang suara dan cahaya
bilik 2-sila rujuk keadaan bilik satu pada jam 12:55 pm

ish ish ish..aneh nyer dua bilik ini..misteri tul...ade bunyi yg aneh2..hanya beberapa org je yg kelihatan..lantas aku nekad memberani kan diri tuk membongkar rahsia bunyi2 aneh ini...aku memerhatikan keadaan bilik-bilik itu untuk beberapa hari..at last br aku tau...jeng jeng jeng...ini hasil nya..

bilik 1
merupakan JAWS room, or name lain nya bilik kawalan data..name bilik ini aku dpt dr sign board yg diletakan kat pintu bilik..bilik ini menempatkan sekurang-kurang nya lima (5) org kakitangan tetap LHDN..mereka ialah org dr IT department... bunyi yg aku dgr ari2 tuh ialah bunyi dr windows media player/winamp/real player/yg sewaktu dgn nya beserta bunyi dorang nyanyi dgn suare sendiri tanpa penapis suara mengikut irama lagu..bermakna setiap hari mereka telah "menyumbang" kan lagu2 tempatan..meriah tul bilik tuh..tp yg aku heran nye,dorang asek dgr lagu2 evergreen, lagu2 lame, or lagu2 zaman awal 90-an..mereka boleh di iktiraf ala2 spy sbb mereka akn dtg wat spot check tuk project datawarehouse kat tingkat 3 nih.dorang gak yg akan receive hardware cam kerusi meja sbl kasi kat project team..even org antar air mineral n kertas a4 pon kdg2 kena dpt approval dr dorang,ala2 kastam la pulak.. keja laen bg dorang ialah gi miting di samping memaintain kan system yg dah di bgnkan di sini...
org sumber: en jasni (sile rujuk post aku b4 this) dan .............
kaedah: temubual secara tak rasmi

bilik 2
merupakan sebuah mini gym yg telah disalah gunakan menjadi sebuah pusat kebudayaan dan kelas koir.. heran gak aku memula..rupa2 nya ade gym kat tingkat 3 nih..tu pon secara xrasmi aku dpt tau..sbb ari tuh ade sorang aci ni tanye aku,kat mane gym tingkat 3..aku bantai tunjuk je bilik tuh..hahaha...then aku tgk dia buke pintu bilik yg sentiasa tertutup tuh.. "ayo..susah mau cari ini tempat..nasib ade that girl help me.." kate nyer merujuk pd aku..eccay..aku senyum simpul..sib baik aku tembakan aku mengenai sasaran dgn tepat!! kawan dia yg ade dlm bilik tuh, kuar senyum smbil ucap terima kasih kat aku.. rupenyer aci td nk join klas koir..laa..ingat nk bersenam..patut la attire xsesuai je,dia pakai jeans n heels.
dan pada ari ini,aku dgr lg suara koir itu..nyanyi lagu patriotik ape ntah,aku pon xtau lagu ape..ade perkataan merdeka,malaysia,bahagia dan yg sewaktu dgn nya(korang letak la ape2 perkataan yg sesuai ngn lagu patriotik...)

aku juga mengatakan gym ini dah jadi pusat kebudayaan sbb dlm 2 minggu lps,ade sepasukan wanita telah bertembung ngn aku di toilet secara tak sengaja.dressing same je sume..(baju sponsor kot..) ala2 penari citrawarna..siap ikat2 kain kat celah2 jari tuh cam menari tarian melayu asli..zapin kot,xpon joget..xtau la aku. mebi dorang menari n pada masa yg same group koir tu nyanyi or mungkin juga mereka tidak mempunyai sebarang kaitan langsung melainkan berkongsi kesalahan yg same iaitu menyalah gunakan gym tuk tujuan kesenian..hurm..mungkin juga..sape stuju angkat tgn!! sbb dorang menari tu la aku leh dgr lagu cindai tuh..sbb time aku ambik basic dance dulu pon ade pakai lagu cindai..oit, jgn xcaye lak aku penah amik basic dance..ok what? teruk sgt ke aku smpai xlayak amik basic dance??
org sumber: xpasti..
kaedah : pemerhatian, ramalan, tekaan dan nasib baik..

kesimpulan:
misteri dan keanehan kedua-dua bilik ini telah aku selesaikan..maka misi aku telah berjaya.. sekian terima kasih...

posted by kakak @ 4:14 PM,

8 Comments:

At 8:55 AM, Blogger Ainul Hafiz said...

zhu... dlm byk2 yg menari2 zapin tuh... ade yg kecik, comel+cun dan sesuai untuk aku tak? haish.. matchmake kan lah daku nih~


/me masih angau kan budak kecik comel yg berlari2 masa main galah panjang arituh...

 
At 10:50 AM, Anonymous Anonymous said...

...

enol kelihatan semakin pervert mengalahkan aku

...

 
At 2:18 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

....ade kah......aku dah turun 1 tangga dlm carta pervert?


-jep-

 
At 5:15 PM, Anonymous Anonymous said...

...

nampaknye begitulah jep. kalo enol da kalahkan aku.. maknanya ko kalah jua aa..

...

 
At 5:16 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

leh kasi maksud sebenar pervert tak? aku cam kur paham penggunaan dier..kalo leh kasi terperinci nya..sbb mane la tau aku pun tergolong gak kot..aku nih bukan nyer baik sgt pun..haha (gelak jahat)

 
At 5:16 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

leh kasi maksud sebenar pervert tak? aku cam kur paham penggunaan dier..kalo leh kasi terperinci nya..sbb mane la tau aku pun tergolong gak kot..aku nih bukan nyer baik sgt pun..haha (gelak jahat)

 
At 7:25 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

siapa yg bertanya ape tuh pervert? pervert tu macam aku, rajin bangun pagi pergi kerja n perform penuh cemerlang.

 
At 7:58 PM, Anonymous Anonymous said...

tuh haa..soklan takkan dijawab bile tatau sape yg bertanya.

 

Post a Comment

<< Home


About

"itisjan03. From 2003, the friendship blooms into family. All the jokes, the memories, the happiness, the kindness, are shared for eternity. And here's the platform for this family to unite, and to care, with every available serenity"

Services

    Jangan sumbat atau sekat P2P saya!

ChatBox

Previous Posts