<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d22707767\x26blogName\x3d:::+iTiSjAn03+-+InTeRnShIp+sToRy+:::\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://itisjan03.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://itisjan03.blogspot.com/\x26vt\x3d4886897831831432135', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


Counting days to Port Dickson, here we come!!!

Wargh.. this blog is getting Damn bored! No recent posts. All technical2 stuff. So this is just a lil feedback I got from a senior having her internship at Port Dickson (Aysha). Seems that there won't be much problems in foods for us. Below is a fragment of her email to me:


forgot to reply ur other mail. u nk tau tmpt mkn bes2 kan? here's the list.
1. Tara Seafood
2. Jom Makan (just after the roundabout)
3. Jimat Seafood
4. Ehsania (near the store) - ade roti nan and tandoori...heheh.

u guys will be staying at bayu beach rite? the beach there is nice. kiteorg gi main banana boat kat situ ari tu. pd ni jalan dia sng jek. straight je. heheheh. so if u drive along the stretch of Jalan Pantai, definitely u can find all these eating places.



Well guys, sorry for suggesting of having simple games or something. I'm in the middle of a recovery, so not going well in preparing games. Just hoping for those living at their homes or having any equipments, etc football, volleyball, skipping rope, badminton rackets, chess, monopoly, scrabble, etc. bring them all!!! Lets bring out the inner child in us! It's time for us to enjoy and have some fun.

I am dreaming of seeing the sunrise, and also sunset at the oceans of PD. I am dreaming of playing sandcastle, beach soccer, or sunbathing at the teeth of the sandy beaches of N9. I am hoping of meeting ALL OF YOU GUYS AND GIRLS!!! Please come and let's rock PD! We used to be a bunch of kids that were well cooperative and helping each other. So why don't just give each of every us a chance of helping, a chance of giving the opportunity to see your faces. It's been some time. Eventhough there are inner pains and also hatred deep within, let's put aside all those emotional thoughts. We are here to mend up our relationship, we are here to be one, and we are here, because we are the family of ITISJAN03!!!

By the way, need finalize names. Just created this new post so senang nak review2 balik. Nak go by convoy or ape. Better decide week nih. Tanak aa kabut2 time nak pergi tuh.. so everyone please take note!

P/S: Jamie, cepat laaa jumpe ko.. aku dah rimas ngan misai ni.. lepas balik dari PD, aku nak buang.. aku simpan je sebab ko cakap nak tengok.. hahahaha :P




posted by Ainul Hafiz @ 10:15 AM,

45 Comments:

At 12:14 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

hoooooooorreeyyyyyyyyyy!!!!!!!

dah hampir utk ke PD nih..x sabar rasanya..kalo pantai tuh luas..leh la kita men baling selipar ke, boling kelapa ke, men istana pasir ke, men tanam2 org, men air, men banana boat, men bola pantai ke, men galah panjang ke, men congkak ke, men police sentri ke, men nyorok2 ke, men layang2 ke, men wau ke...mari kita kembali kan permainan warisan melayu kita..

bgs gak kalo sambut besday kat tepi pantai..potong kek kat tepi pantai..sure suasana jiwang tuh ader..boleh jadi memori indah bg zulbo bersama teman nya..

teringin lak nak wat majlis kawin kat tepi pantai..sure bes~

-penyelamat maritim-

 
At 12:20 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

hehehe banana ride yeahh!!!! mau naik~~~, last skali naik time f4, masyuk gilerrrrrrr

to hell with the world i want my banana ride

-jep-

 
At 12:59 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

lerrr bkn ko nyer savings still ade lg ker? or ko dah tabur kat lcd tu? aiseh lecey ar camni, huhu aku bwk kete pon, mau tumpang bole jerk.

p/s: aku igt kna ko xde mood sbb masalah dalaman heheh

-jep-

 
At 1:33 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

masalah dalaman seperti mogok yg tidak berjaya miahahah

kedai abg ko pon nak songlap ko gak apo nih? hahahah settle this trus ar pakcik.

-jep-

 
At 8:25 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

hahaha mai join aku. en a ade kah anda berjaya meloloskan diri drpd cengkaman sepupu anda?

-jep-

 
At 10:07 AM, Blogger Ainul Hafiz said...

ermm.. question:

how to show the person you love that you love her?

 
At 11:16 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

hm...take care ngan gurl tu..tp jgn bz body lak..gurl suke guy yg take care die..hehheehe..yg pnting ikhlas~ that's all..

-zulboz-
~masih ku cintai~

 
At 12:24 PM, Anonymous Anonymous said...

pehh!!! zulbo muncul je kalo pasal jiwang2 nih!!!

arghh!! mcm mana nih enoll??? anak murid da mengajar kite balik??? WTF~~


ahahaha...zulbo si pecinta alam :p

 
At 12:31 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

done that... die tau aku caring kat dier... tapi hati tak termenang.. hu hu hu...

adek.. bak kata aku pada ko.. pokoknya cinta... pokoknya cinta...

 
At 2:39 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

dari benih kasih sayang,
maka lahirlah rasa rindu itu,
selepas rindu mula bersemi, berbunga pula rasa cinta pada si dia,
jika tiada yg menghalang,
ia mula bertukar utk jadi cinta yg sejati,
tp jika cinta itu tidak berhasil, ia gugur ke tanah semula..

tidak bermaksud ia akan mati begitu sahaja kerana hujan dan mentari akan menghidupkannya kembali dari benih kasih sayang..

-gajah chan-

 
At 2:50 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

truskan lagi caring mengaring...jgn putus asa..nnti akn ade one incident yg akn menjadi titik titik atau bibit bibit percintaan itu..percayala..anda pasti mampu melakukan..hehehhe

-zulboz-
~usaha,doa,tawakal~

 
At 3:00 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

aku masih mampu ke lakukan kalau dah terlepas kat orang lain?

(demm.. post nih dah jadi tempat discuss bende lain lak)

 
At 3:35 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

erm..aku pikir cam nih plak..diorg baru jer couple, blom kawin lg..apa lg, msk la skit2 jarum tuh smpi dier berubah..bak kata minah tuh, manusia akan berubah..apa kata ko try ubah dier supaya cinta dier g kat ko..hehe~ tp biarlah dgn cara yg betul..jgn ko pakai minyak dagu dah la..walaupun aku tau kat mana nak dptkan minyak tuh..hehe~

selagi ko masih bernyawa..ko leh jer tackle dier blk, ala cinta tuh kan boleh berubah mengikut perasaan org tuh..mana la tau, tup2 ko yg jadi laki dier..kan bes..hehe~

bak kata pepatah yg aku dah luper dgr kat mana..
"selagi nyawa dikandung badan, tetap ku usaha utk mendapatkan cinta mu itu" (maaflah sbb ader tokok tambah)

-dewa cinta-

 
At 5:18 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

dewa cinta... ko memang tahu kisah hidup aku ek?

terima kasih.. aku pun sebenarnya masih tak tahu nak buat ape.

maybe cinta aku ni memang tak selayaknya jatuh kat dia?

atau ada cinta lain yang menanti untuk dibasahi cinta aku?

aku dah mula dah bahasa2 jiwang aku ni

 
At 5:25 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

dlm buku catitan aku..

ko layak menerima cinta dari seorg gadis yg bernama (dirahsiakan)..

insyallah ko akan hidup bahagia disampingan nya..tp ko kena lah setia pada dia seorg sahaja..jaga lah dia dgn baik..tp bukan skrg la ko akan dapat memiliki nya..ko kena tunggu bila sampai waktu itu yg dimana ko akan tertawan dgn hanya sekali pandang sahaja..

percaya lah bahawa allah itu mempunyai rancangan yg lebih baik dari rancangan manusia..

-dewa cinta-

 
At 6:13 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

dewa cinta

kau perlu tahu. aku tak percaya pada cinta pandang pertama.

pada aku itu cinta monyet. that's puppy love.

 
At 7:00 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

dan siapalah agaknya gadis yang dirahsiakan namanya. Ku bertanya.

 
At 11:36 PM, Anonymous Anonymous said...

okes enuff..nih list nama yg kompem kat aku..

boyz:

1) adek
2) mat
3) pg
4) gomok
5) enol
6) kamal
7) zulbo
8) gajah
9) sean
10) jep
11) kuzek
12) paceek
13) amen
14) en A


nama2 yg bold..kurang pasti menjadi ke tak..huhu..jep..apsal ko kata 11 yg kompem?? sape sorg lagi?

girlz:

1) zhu
2) intan R
3) kak nik
4) jojie
5) liha
6) farah

7) dy
8) faizi
9) nad
10) syafa
11) iena
12) jamie
13) aimi

utk girlz, nama yg italic tu adelah ahli2 rumah dak2 proton dan yg sewaktu dgn nya. aku kurang pasti derang nih bape ramai yg jadik. hopefully sume jadik a.

nama2 yg mcm tak dpt g:

1) intan marliana
2) macha
3) wekap
4) bullah
5) bobki.
6) chemun (jgn sedey paceek..)
7) adel
8) pali
9) fiffy

nama2 yang diam membisu seribu bahasa:

1) abu
2) zamri
3) john
4) bora2
5) hajar
6) fad
7) dilla
8) maziah
9) zuraidah
10) za

did i miss anyone? no i think. tp kalo ade yg tersalah grup (grup pegi/tak pegi/tak dapat dihubungi), sila bgtau. trime kasih

 
At 10:30 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 10:31 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

heheh...xsilap aku la,ko lupe name arina..ltkkan die dlm grup yg pegi..sekian time kasih..


-zulboz-
~tahu sape dewa cinta~

 
At 11:03 AM, Anonymous Anonymous said...

aiseh..aku mmg seorang manusia yang lemah dan tidak sempurna. sori yer arina. nih revised list:

jadik gi, lelaki:

1) adek
2) mat
3) pg
4) gomok
5) enol
6) kamal
7) zulbo
8) gajah
9) sean
10) jep
11) paceek
12) amen
13) en A

jadik gi, pompuan :

1) zhu
2) intan R
3) kak nik
4) jojie
5) liha
6) farah
7) dy
8) faizi
9) nad
10) syafa
11) iena
12) jamie
13) aimi
14) arina

nama2 yg mcm tak dpt g:

1) intan marliana
2) macha
3) wekap
4) bullah
5) bobki.
6) chemun
7) adel
8) pali
9) fiffy
10) za
11) kuzek (masih berharap last2 minit jadik g)

nama2 yang diam seribu bahasa :

1) abu
2) zamri
3) john
4) bora2
5) hajar
6) fad
7) dilla
8) maziah
9) zuraidah

 
At 7:51 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

aku dah bertemu dewa cinta. cakap cam haram. hahaha.. entah sapa laa gadis yg dirahsiakan namanya tuh. waarghh.. tata n babai gadis2 sebaya dengan aku. mau cari gadis2 muda mahupun gadis2 lebih berusia... dah ada kot yang aku terilham... heh.. dasar lelaki buaya tembaga ilang gigi...

Updated kereta aku, sila beri confirmation
1. Enoll : jejaka kecewa yang agak perasan macho, selaku drebar.
2. Kamal : teruna intelek diam penuh berisi dari utara
3. Dyana : gadis Johor yang merempat di utara
4. Zhu : mengisi kekosongan tempat yang telah kuzek tinggalkan
5. Kuzek : mengisi hati aku walau di mana aku berada. <-- ni ayat tak ingat.

Aaaa... untuk regu keretaku, kerana kedaifan aku tentang jalanraya, silalah menaiki STAR-LRT ke PANDAN JAYA (menghala ke AMPANG).. dari situ.. dah leh jalan kaki jerk gi umah aku.. around after jumaat should be nice kot.. at 3 ke.. ni kene ikut plan Adek.. sebab pasnih.. kite akan bertolak ke Bandar Tasik Selatan untuk berkonvoi ngan regu Adek...

regu Adek.. ku memerlukan plan tentatif dari pihak kamu supaya saya dapat melampirmaklumkan pada regu saya.

 
At 8:51 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 8:55 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

vadder baru berkunjung ke PD weekend yg sudah..atas ajakan sv dan staff..on the way ternampak tmpt main paint ball n go kart...cm menarek...then..da tau kt ne bayu tu..so regu dr selatan da sedia utk menggempur..dilengkapi dgn 1 kenderaan manual(orangie) dan 1 kenderaan auto-manual(savvyku)akn bergerak dr melaka sebaik sahaja regu2 dr kuala lumpur mula memasuki lebuh raya utara selatan...jarak tempat sasaran dr tempat pelancaran adalah dlm 60km dan berkemungkinan akn smpai dlm masa 45minit jika bergerak pd kelajuan 90km/h...diharap spy akn memaklumkan kedudukan terkini msg2..kemudiannya regu dr selatan akn trus bertemu dgn regu dr kl di bayu..hati2 di jalan raya...

-zulboz-
~2nd spot for MU~

 
At 9:12 AM, Blogger kakak said...

update umah dak2 proton..

yg pegi..
-intan r
-farah
-jojie
-liha
(sume ni naik CBH intan)

aku ikut enol~ mengundurkan diri dr keta intan atas masalah xcukup seat..
sekian terima kasih..

 
At 10:33 AM, Blogger Ainul Hafiz said...

Saya Ainul Hafiz Ainuddin mencadangkan agar kita semua berbaju Hawaii berbunga bunga riang di sana nanti. Maybe time BBQ laa kot ke.. time bercanda di tepian pantai ke.

Saya menyokong!!!

 
At 11:31 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

aiseh bj hawaii kat jb ler enol, mari gi bundle tuk bli bj hawaii~~~ muahahha

-jep-

 
At 11:58 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

berjumper jugak enoll ngan dewa cinta ek..ok tak nasihat dewa cinta tuh?? kalo x ok, x yah la ko ikut nasihat dier..dier bukan betul sgt pun..haha~

aku x mau pakai baju la..save skit duit dari g beli baju..haha~ nanti aku kolor la badan aku ngan bunga2 cap matahari ke..nanti lawa la jadi nya..tak sabar nak g PD nih..

-penyelamat maritim-

 
At 12:15 PM, Anonymous Anonymous said...

Enol : Plan tentatif dari pihak aku berupa sebegini.

2.00 pm - Abes smyg jumaat, ahli2 kapal bergerak ke stesen bdr tasik selatan, 2 pilihan: LRT atau Komuter. Kapten kapal akan mengangkut anak buah di situ. Kos tiket - RM1 dari KL Sentral ke BTS (Komuter) atau RM1.70 dari Masjid Jamek ke BTS (LRT). Kos sebelum 2 tmpt berkenaan, sile check sindri.

3.00 pm - Dijangkakan semua telah sampai. Kapal bersedia utk berlayar. Menunggu enol sampai.

3.30 pm - Masa tambahan, mana tau komuter smpi lambat or ade masalah2 teknikal.

3.45 pm - Bergerak bersama2 dgn enol dalam 2 kereta yg berlainan.

4.30 pm / 4.45 - berkumpul di RnR Seremban utk bersatu dgn konvoi Jep, intan dll. Rehat dan rawat dan meneruskan perjalanan. Kat sini bole updet kete2 dari selatan.

5/530 pm - Sampai di bayu beach resort.

Nnt aku akan tepon blk kak wati tuh utk inform yg kita akan check in pada petang hari.

Baju Hawaii?? ades..aku tiada baju itu. mana mao carik? aku join gajah utk kaler badan dgn bunga2 cap matahari. hehe

Utk makluman, yang kompem cuma 13 org jer utk laki dan pompuan, so expect bayaran lebih dari RM50. huhu.

 
At 12:55 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

urm...mcm2 plan korang n tetiba terasa overexcited lak hehe.. (^_^)

1- nama rumateku jijah tak termasuk dlm senarai..tlg masukkan dia dlm list "tak pegi.."

2- err...enol..btul ke ktorng kena jln dr pudu tu ke rumah awk? huhu..ingtkan smpi pudu tu tunggu kat situ smpi org amik.. =P aii..mmg adat org merantau..kemana2 pun msih kena bergerak...hehe..

3- er..tetiba terasa sesak nafas lak bila terlihat peningkatan bayaran tu...huhu..terpaksa cut budget nih.. =(

Meh aa dak2 lain...join skali gi pudu meh! sian kami di tgh2 bulan and kesesakan fulus...(tp masih ada hati nk berseronok =P )klau reramai ada kan lebih meriah...lebih bahagia..lebih senang bernafas.. =)

-dy-

 
At 2:09 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

huhu aku penah ckp budget between 50-75, so sesapa yg ditch the 75 part mmg sakit ar huhu.

adek en a n amen x jd pegi, kompem, so dak laki 11 org


-jep-

 
At 2:33 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

erm adek nnti da smpai kt rnr seremban,ko bgtau aku la k?nnti baru aku nak gerak kot..sbb dlm 45 minit je ke PD..so if korg nak rilex2 kt rnr tu dlu pon xpe..hehhe..mkn2 ke..just an idea..hm,sape2 yg nak bwk comfoter tuh sile2kanla...aku maybe bwk satu kot..huhhu

-zulboz-
~sediakan duit secukupnya~

 
At 4:06 PM, Blogger kakak said...

huh..pe kes ni asek kurang org je nih? stapler kan.. hehehe..

 
At 5:17 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

weh kuzek, alang2 nak fill in tu, fill in kan skali la tuk 4 org, heheh br 200 jer, gaji ko besar kan kan kan. muahahhahahaha

-jep-

 
At 8:55 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

aku keliru dgn kenyataan kuzek..

kenapa aku selalu dibiarkan keliru?

 
At 9:04 AM, Blogger Ainul Hafiz said...

ayat yang ko tulis.. memula macam dapat cuti.. pastu macam ko duduk cuti raya gawai lak kat sane.. aku pon konpius..

anyway.. ermm.. kepada dak2 Penang.. bolehkah sekiranya aku mau tau rancangan Pasca PD kalian? maksud aku.. korang dah plan nak balik camner ke... bermalam kat mane ke.. or pape laa.. ke nak suruh aku anta sampai ke Penang (ok.. ni aku tak maksudkan)..

(mane baju aku yang warna warni tuh.. tak jumpe lak)

sesape tadek baju hawaii.. pakai je baju warna warni.. tema = warna warni.. hohohho~ sedap2 lemon jek aku kasi nama..

 
At 10:36 AM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

dak2 Penang? adakah ditujukan kpd kami(kamal & dy)?

 
At 11:21 AM, Anonymous Anonymous said...

*sigh* sedey aku ade lagi yg tak jadik gi. tapi apekan daya. cian gk kat en A yg telah lari bajet.

updated list :

jadik gi, lelaki:

1) adek
2) mat
3) pg
4) gomok
5) enol
6) kamal
7) zulbo
8) gajah
9) sean
10) jep
11) paceek


jadik gi, pompuan :

1) zhu
2) intan R
3) jojie
4) liha
5) farah
6) dy
7) faizi
8) nad
9) syafa
10) iena
11) jamie
12) aimi
13) arina

nama2 yg mcm tak dpt g:

1) intan marliana
2) macha
3) wekap
4) bullah
5) bobki.
6) chemun
7) adel
8) pali
9) fiffy
10) za
11) kuzek
12) amen
13) en a
14) jijah
15) kak nik

nama2 yang diam seribu bahasa :

1) abu
2) zamri
3) john
4) bora2
5) hajar
6) fad
7) dilla
8) maziah
9) zuraidah

 
At 1:16 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

aimi cam x sure g ke x...sekian update ringkas..

-pari_pari-

 
At 2:10 PM, Blogger kakak said...

insyaAllah....

 
At 2:28 PM, Blogger kakak said...

erk...kes gmbir swak tu xde kaitan ngn aku..

ko sempat join gath ke x kuzek?

 
At 5:59 PM, Anonymous Anonymous said...

yeahh...kuzek smpt join..

aimi nape lak tak sure lg???

aihh....

 
At 10:04 AM, Blogger Ainul Hafiz said...

ok.. leh kot.. aku nak check2 angin ngan minyak je pepagi jumaat tuh... tapi ku tadek helmet... aku nak gi PS gak sebenarnye.. ade staff rekemen suh cari kasut Diesel kat situh.. vroom vroom vroom~

 
At 12:22 PM, Blogger kakak said...

kuzek-"aku nak cr bende2 bes seperti baju nakal dan juga spec nakal...huhu~"
adekah kepulangan kuzek adalah untuk melaksanakan misi2 nakal?

adiah tuk dak2 itisjan03 ko jgn lupe ek kuzek

 
At 5:24 PM, Blogger kakak said...

kuzek...aku nk adiah dr swak...

 

Post a Comment

<< Home


About

"itisjan03. From 2003, the friendship blooms into family. All the jokes, the memories, the happiness, the kindness, are shared for eternity. And here's the platform for this family to unite, and to care, with every available serenity"

Services

    Jangan sumbat atau sekat P2P saya!

ChatBox

Previous Posts