<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d22707767\x26blogName\x3d:::+iTiSjAn03+-+InTeRnShIp+sToRy+:::\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://itisjan03.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://itisjan03.blogspot.com/\x26vt\x3d4886897831831432135', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


Apa Citer Skrg?

Tahniah kepada sesapa yg dah grad khusus nyer budak2 itisjan03 yg amat ku kenali dan sayangi. Tujuan aku menulis kat blog nih sebagai permulaan hidup baru kepada semua org yg sudah bekerjaya, masih meneruskan belajar dan menunggu keje. Jadi wat masa nih bg diri ku yg masih lapang kat rumah, ku meluangkan sedikit utk menulis skit khabar2 kehidupan kawan2 itisjan03 yg mana ku dgr dari korg jugak. Lawa wajah baru blog nih n skali aku tgk mcm nero nyer application. bagus tol keje sapa yg wat nih..enol ke yg wat? sbb aku tgk merah nih warna feveret dier..hehe

Aku nak start dari org yg paling dekat ngan rumah aku kot iaitu Amin. Skrg nih amin sedang training kat MDEC KL utk mendapatkan certificate Java yg skrg nih tgh laku kat pasaran. Dah org kasi belajar free, jadi dier pun amik jer la training dari x wat apa2 kat rumah.

Nad : duk area bangi fasa 16. rumah laks dekat ngan rumah aku. Kalo nek keter tuh 5 minit jer..hehe. skrg nih dah dpt project dan menjadi slh seorg pekerja SATYAM kat cyber jaya. Kira dah keje 3 bulan lebih kat situ.

Leha: skrg nih duk kat fasa 1 x silap aku n dekat gak ngan rumah nad. Jalan kaki jer dah smpi walaupun fasa 1 sbb kawasan diorg sblh2 jer (org bangi x reti susun no). skrg nih dgr citer dier masih bekerja kat Sony n agak tension sbb company jepun. Kira agak strict la keje tuh kata beliau time jumpa kat convo ari tuh.

Chemun: skrg nih duk kat fasa 1 gak ngan kawan2 dier yg masih study lagi. Masih membawa keter ijau@katak pisang ke tempat keje. Dier juga masih dlm training kat SATYAM utk 3 bulan rasa nyer. Dah 2/3 kali dtg rumah aku ngan pakcek after dating.haha

Pakcek: skrg nih duk kat puchong serumah ngan mat, bulah, kamal dan bob kisas. Ari2 dier kena naik ERL dari putrajaya sblm smpi kl sbb dier keje kat KLCC floor 37 kot. Kira byk duit abis kat tambang jer kata dier. Kemungkinan besar dier nak berpindah ke KL sbb dekat ngan tempat keje skit n ada transport awam nih. Pakcek keje kat dept Research n Technology x silap aku skali ngan Jamie@jamilah. Kira kawan karib Jamie la kat opis nih..hehe

Mat: yg aku dgr kabar nyer dier dah g Subang. X tau laks pasal apa. Nih yg x leh nak tulis byk sbb kang jadi citer dongeng laks. Adakah dier masih training kat SATYAM? Nanti aku tanya balik kat osmet dier ek.

Bullah: pelajar IS yg cemerlang n skrg nih training kat SATYAM satu sesi ngan mat. Kata pakcik, bullah dah ada hobi baru iaitu menangkap gmbr n mula menjinakkan diri dlm bidang fotografi. Apa lg bulah, leh la mintak tunjuk ajar dari macha. Aku dulu pun belajar dari dier gak.

Kamal: budak nih leh kata sume org kenal. Dari sumber yg ku dapati, kamal dah betukar menjadi seorg yg SGT periang dan pandai buat lawak smpi ada opismate ckp dier kelakar dan sporting. Mgkn sbb dier dah ada buah hati (kawan nad). Aku ada gak gmbr kamal nih berlatih menari ngan muka selamba utk culture night. Hehe~ (jgn marah ek kamal)

Bob kisas: pekerja berdedikasi di TechnoDex. Dari khabar yg ku dgr, company nih adalah tempat bob prektikel dulu n company nih sanggup tawarkan gaji yg agak lumayan utk bob supaya bob keje ngan diorg. Bak kata, diorg suka sgt bob nih dan lagi satu company nih majority Chinese. Kira respek la gua kat lu bob. Lagi satu sblm aku terlupa, bob nih ada gak hobi baru iaitu ternak@bela ikan sebagai peneman dirumah. :P

Faizi: skrg nih dier duk kat Cyberia yg sgt berdekatan ngan SATYAM. Kira kalo nek keter tuh 2/3 minit dah leh smpi. Kalo guling2 mau la dekat 10 minit kot.haha. skrg nih dier grup lain ngan nad n kamal jadi diorg jarg jumpa la kot wat masa nih.

Skrg kita g kat shah alam laks. Sean@romate ku yg paling bes. Skrg nih sean keje kat KLCC floor baper ek? Luper dah aku. Yg aku igt la, dier nyer keje mcm monitor harga barg dipasaran antara pembekal (sori kalo silap sbb ini yg aku igt jer..gomen sean). Skrg nih leh kata sean agak busy ngan keje2 dier kat opis smpi kadg2 balik lmbt gak. Ganbatte sean!!

Macha: aku dgr citer dari sean yg dier dpt KLCC gak tp department, aku x sure. Kalo sapa2 ada kabar dier, bgtau la kat aku ek.

Enol@ainul: nih antara kawan yg bes bg aku sepanjang kat UTP walaupun x pernah satu rumah ngan aku. Yg membuatkan aku kata kawan bes sbb dier antara ahli group yg kekal dari 2nd year x silap aku smpi la final sem. Memandangkan dier duk jauh skit dari rumah kitaorg, bila time discuss utk project atau wat keje sama2 sure dier dtg bilik aku nyer atau bilik jep. Hehe~ (ahli group kami yg paling byk kali sama ialah aku, sean, jep, enol)

En A: skrg nih dier duk kat rumah n donlod gem n muvi byk2 mcm aku. Skrg nih dier antara org yg aku byk chat ngan dier pasal gem. Gem terbaru yg bes adalah Bioshock ngan World In Conflict. Kepada peminat2 gem n ada masa lapang kat rumah pas keje, beli atau donlod la gem nih. Rating tinggi n gameplay bes (citer pasal gem laks..huhu)

Abu: dier dah benti proton khabar nyer dan skrg nih baru terima tawaran utk jadi apa ek? Ari tuh kuzek ada ckp kat aku yg nanti kalo amik job nih leh jadi Duta. Gaji lumayan n keje kerajaan siap senang2 leh dpt pangkat Datuk. Sori la abu, aku x dgr berita dari ko pun. Kalo ko terbaca benda nih, apakata kita chat2 kat ym ke atau main emel :P

Adil: setakat yg aku dgr dier skrg nih menjadi pekerja Proton yg bagus. Apa lg, angkat la proton sebijik sementara promosi skrg nih leh beli harga iswara 28 ribu jer promosi Raya nih. Haha

Adek@rearange: aku kdg2 chat gak ngan mamat nih time dier dah msk keje dlm kul 12 tuh. Sian dier sbb kena balik keje kul 8 n terpaksa berbuka kat opis. Sabar jer la ek, apa2 pun awek satu opis kan? :P adek nih keje kat IBM n skrg nih duk kat Bndr Tasik Selatan. Katanyer duk rumah apartment kan? Nanti raya aku dtg ek..hehe

Jep: skrg nih dier dah jadi org ganu n ckp ganu la pas nih. Silap2 gelaran pun jadi jep ganu. Hehe. Jep skrg nih keje kat penapisan kat Kerteh, Terengganu. Makan sana murah jep janji pandai cari kalo malas masak.

Kuzek: mamat nih skrg keje kat ABF, Bintulu, Sarawak sekali ngan Arina. Kena tahan la ek hidup kat sana mcm ayah aku tuh. Ayah aku keje kat sana gak tp MLNG n kira satu site la kot.

Wakeup: skrg nih dier merempat kat rumah member dier kat KL. Tunggu petronas panggil keje katanya sbb ari tuh dier dah kena interview ngan company MLNG. Berita dier nih pun time dier pm aku 2 minggu lepas time aku tgk anime.

Zulbo: antara warga ITISJAN03 yg paling jauh merantau aku rasa. Dier skrg g Labuan n awek laks kat Bintulu. Aku baru jer pas ber ym ngan dier nih n dier bgtau skrg nih dier keje kat petronas methanol labuan n department operating performance improvement. duk laks kat rumah sewa ngan budak UTP yg len, kira dah pakat la nih ek..kat rumah dier ada tenet gak utk bemesra dgn arina. hehe. Ujung minggu dtg la lawat Arina ek kat Bintulu. Leh kot nek keter atau drive ke bintulu. X pun nek flight jer. Hehe~ (status mu slalu ku lihat merindui arina mu..sabar ek, dah nama idup perantauan. Ayah aku sejak kawin ngan mak aku pun x pernah dpt keje dekat2 ngan rumah.)

Intan Marliana: skrg ni dier keje kat KLCC n duk rumah sepupu dier. Dier baru jer stat keje minggu lepas ari isnin n skrg dah jadi org KL la ek. Jep laks jadi org Ganu. Hehe. Ari tuh dier ada bgtau dier dept apa tp luper laks nak simpan.

Intan Rahayu: ari tuh dier ada bgtau kat aku time dinner yg dier skr gnih keje kontrak dgr petronas kat Melaka. Tempat tinggal aku x sure laks, mgkn rumah sendiri kot sbb dah kat Melaka.

Arina: skrg nih keje kat ABF, Bintulu skali ngan kuzek. Kira sama kes rindu la antara mereka ngan zulbo nih. Bawak byk bersabar ek. Kalo kawin nanti, jemputan la kami semua ek. Pas kawin, keje dekat2 dah la ek, xder la menahan rindu slalu. :P

Zhuanis: dier dah keje kat HR KLCC kata pakcek. Duduk laks aku x sure kat mana tp sure kat KL gak. Hehe~ kalo sapa2 yg xdpt keje, try tanya dier ek.

Dyana: inilah satu2 nyer kawan perempuan ku awal2, dier cita2 nak jadi cikgu kot n muka pun dah ada gaya leh mengajar budak. Tercapai la jugak cita2 dier nih nak dah jadi lecturer kat kolej politech mara bt pahat je sbg pensyarah sains kom. yg tak best katanya ialah kena ajar subjek yg agak menggerunkan..huhu.. C++, data struc and data comm. Gaji laks ok katanya dan trmasuk dgn elaun suma2 dkt rm2000 gk.ni kira gaji leturer prcubaan. klau dier pass tmpoh prcubaan 6 bln nnt,baru masuk ke permenent. time tu gred nye dh naik skit..hehe. so far dier takda mslh aa sbb rumah dier lbh kurang 3km jek. (Miss~~ Gud morning..kira leh usha laki2 hensem la ni..haha)

Fad: dier melanjutkan pelajaran dier ke Master n amik pun kat UTP gak sbb dkt ngan balak dier. Leh memasak utk kasi makan kat balak dier, bes told pt awek pandai masak nih. (jgn terasa ek nad :P)

Akhir skali, buat zam9, aimi, iena, farahnaz, jojie, kak nik, dilla, maziah, hajar dan syafaf. Aku x dpt khabar terbaru dari korg la, jadi x leh nak tulis byk2. kalo korg terbaca notis nih, leh la bgtau kat aku balik ek. Nanti leh la aku edit n tambah skit2 mana yg x betul sbb kbykan nyer sume dari khabar jer. Mana la tau ada tokok tambah summer. Hehe

Buat Gomok, Pigi, Palie, Safwan, Bora, Jijah dan Fifi. Semoga korg wat yg terbaik time kat UTP ek. Nanti kalo korg grad, aku lawat korg nyer, insyaallah~

Kalo ada silap atau terkasar bahasa dlm penulisan aku tuh, harap maaf la ek. Kalo typo tuh, slalu sgt ada dlm aku nyer tulisan nih. X dpt di elakkan bg seorg Gajah bila menaip di PC. Haha. Kalo ada yg terkurag atau berlebihan, bgtau la ek. Nanti aku adjust balik penulisan nih. Hehe.

~gajahchan yg cute lg hensem~

posted by Internship - IT/IS Jan 03 @ 2:46 PM,

8 Comments:

At 5:50 PM, Blogger Unknown said...

Meh sini aku tambah sikit ape yg gajah dh start citer....
Mmg btul aku skang keje kt Subang yg lebih tepat lg kt airport...
Apasal aku leh sesat kt sini??
Aku still kerja ngan SATYAM, under VBU T&L (Travel & Logistic)SATYAM dpt projek ngan MAS utk implement e-ticketing, aku kt sini kne wat testing, jgn tanya aku bes ke idak... tuhan jek yg tau keje aku bnyak mana (provided system tgh ok)
aku xdok umah sape2 aku dok umah sendrik kt Sg. Buloh xjauh sgt la 30 minit jek kalau merempit secara berhemah dijangkakan aku akan berada kt sini paling kurang sampai bulan Mei 2008 pastu aku tatau pi mane lak~ erm.... sape2 nk tiket flight balik raya bleh la kontek aku utk wat tempahan... (SATYAM bg gaji kecik! nk carik duit raya lebih kne arr jadik ulat tiket kapal terbang :P~)

 
At 12:13 AM, Blogger kakak said...

wahahaha..new post..daku keja hr admin kat petronas...level 29 ek..not 63..keja kat customer retail n sales group under oil business division...
ari isnin last wik masuk keja..then rabu-jumaat trus d anta pegi trening hr tuk wat bajet hr planning tuk thn depan..kire cm planning nk buke bape position agik ar.. tp daku mostly deal ngn international dept..so sesape nk p oversea leh la..huhu.. this wik, ari ni and yesterday (isnin n slase) blk lmbt gle..kul930mlm~ miting since 930am.. aaaa~

hihu~ marilah rajen bekerja spt daku~ hikhik..sape2 nk lwt meh2..

 
At 3:32 PM, Anonymous Anonymous said...

apsal aku je yg ade nick? adek@rearrange. peh. bangga2. :D

ermm..updet aku sket je. ku kembali single. da tadek awek. maka, ada bekas awek satu opis. uh dont weri, the G is back! :P

btw, nk dtg raya gtau laa ekk.. hehe

 
At 10:14 AM, Blogger Unknown said...

ok nk update...kite skrg kt Business Planning and Development,
LPG & Petroleum Group (LPPG),
PETRONAS Trading Corporation Sdn. Bhd (PETCO),
Level 35, Tower 1, PETRONAS Twin Towers,
aritu bos ckp..PETCO ni jual2 produk petroleum ke international..die mcm PDB tapi PDB dlm mesia..kalo PDB xcukup produk utk pasaran negare..kitorg akan import dr obesi..skrg mengalami masalah ingin bersosial ngn org ramei..=(~

 
At 10:04 PM, Blogger Internship - IT/IS Jan 03 said...

bgs la, dah 4 org update kat mana diorg berada n wat apa skrg nih ek..teruskan utk sesapa yg x update lg..hehe

(adek dah jadi gay..member SDAR aku ada grup gay kalo ko nak join..haha)

 
At 10:10 PM, Blogger Ainul Hafiz said...

heh.. dalam post part aku cite pasal kisah2 di utp je. tak updet pasal kerja pon. mebi salah aku kot tak sebar2kan pada org ramai. since aku dekat je ngan intan... so aku kopi pes je la die nyer particulars.

ok nk update...kite skrg kt Supply and Logistics, Crude Operations
Crude Oil Group (COG),
PETRONAS Trading Corporation Sdn. Bhd (PETCO),
Level 34, Tower 1, PETRONAS Twin Towers,
aritu bos ckp..PETCO ni jual2 produk petroleum ke international..tapi since kadang2 ada masalah ngan PSC (psc neh mcm minyak yg dientrustkan govt kat petronas kalo tak silap aku).. so PETCO takleh jual suka suki je minyak2 ke obesi.. tu pasal COG ada!
die mcm PDB tapi PDB for local market..skrg mengalami keseronokan bersosial ngn org ramei..=)

nice job gajah menghidupkan blog! btw, bukan aku yg tuka template. paceek yg tuka. tapi aku suke sbb kaler merah!

p/s: tolong upload gamba kamal menari. aku nak tengok!

 
At 11:42 PM, Blogger Pali said...

walopon x grad lagi, tp aku nk citer gak la ape yg berlaku kat utp ni. aku, pigi, gomok, fifi n jijah sgtlah sehat walapiat. tiap2 pagi aku ngn pigi pegi kelas, aku kejut piqi, ade pigi kejut aku, ade tak terkejut pon, cm biase la sambil gi kelas usya2 notes2 junior utk dipinjam buat stadi. kadang2 junior plak usya2 notes kitorg n pinjam2 utk buat esimen. ceh...
gomok cm biasa setiap pagi tido sepuas hati (walopon aku sebnanye x tau mok buat ape kat bilek). fifi cm biasa setiap kali jumpe aku mesti nk gaduh punye (selain mengumpat dan makan2). jijah plak satu grup hrm dgn aku n pigi, tp pojek kami x siap2 lagi walopon isnin ni da kene antar, agagaga.
hurm, ape lagi yer nk citer selain dr kebosanan kitorg, hurm hurm hurm, takde dah kot. itulah rakan2, kalo ade keje kosong tu, cepat2 la bgtau kami, nnt takpayah la aku penat2 pegi interview.
aku x bley cakap panjang, isnin ni dh present dgn external, tolong mak! aku x siap lagi (disamping itu aku bertrimakaseyh kepada ex-rumetku amin kerna banyak sapot fyp aku, wakakak, seb bek bukan peter wood yg dtg)
kadang2 aku terjumpe fad kat lab mne2, slalunye aku menyorok sbb segan (wakakak), seb baik die ajar OOP, jadi x de la nk kene lab ngn die...hihihi. aku juga menantikan bayang2 en.A sbb denga2 citer nnt die nk buat master sem dopan, botol ke encik A?
cuaca kat utp ni suam2 kuku, kadang2 hujan turun tp xde la basah2 sgt. biasa2 je kot.
itu saja la kot....nanti rajin2 aku menulis lagi. akhir kata samat keje korg n wish us gudluck!

p/s: tolong upload gamba kamal menari jua, aku nak tengok!

 
At 5:33 PM, Blogger Amanda Eltiqaz said...

hehe...wlaupun post ni dh agak lama..tp tiap kali baca..mesti akan tersenyum sendri (^_^)

Dy msih lg memegang record lecturer plg muda di KPTM Bt Pahat tu..hehe.. Wlaupun dh mula bosan...tp kugagahi jua demi nusa n bangsa! ceeeewaaah! haha..

B4 ni tak trpk nk apply keja len..tp..hati mula merintih kebosanan...klau dpt pn..dy nk jd lecturer gk..hehe.. Majula Lecturer Utk Negara~!

So far...dh 6 bulan dy bekerja disitu.. Smoga kalian suma berjaya~!

 

Post a Comment

<< Home


About

"itisjan03. From 2003, the friendship blooms into family. All the jokes, the memories, the happiness, the kindness, are shared for eternity. And here's the platform for this family to unite, and to care, with every available serenity"

Services

    Jangan sumbat atau sekat P2P saya!

ChatBox

Previous Posts